ניסים גרמה על חטיפת ילדי תימן: "פצע שלא הגליד"

ניסים גרמה על פרשת ילדי תימן , אלכסנדרה לוקש פורסם:  20.06.16 ,  ynet
"אחותי נעלמה, הוריי חששו שגם אחטף": ניסים גרמה על פרשת ילדי תימן
לרגל יום המודעות לפרשת ילדי תימן החטופים, הגיע ניסים גרמה לאולפן ynet וסיפר על היעלמותה של אחותו: "כואב לי שאמי כבר לא איתנו, ולא ידעה מה קרה איתה". הזמר הוותיק מצטרף לכמה מאמני העדה, הקוראים לממשלה לחשוף את האמת על הפרשה, "למען המשפחות שלנו, והילדים הנוספים שנחטפו"



"הפרשייה הזאת תמיד תיפתח, הכאב תמיד יישאר והפצע לא ייסגר", אומר הזמר ניסים גרמה בראיון באולפן ynet, בו חשף את חיבורו המשפחתי לפרשת ילדי תימן החטופים לרגל יום המודעות השנתי לנושא, שיצוין מחר (ג'). "מה שהכי כואב לי הוא שאמי זכרה לברכה כבר לא איתנו, ולא ידעה מה קרה עם אחותי שנעלמה".

לא מדובר ביום ממלכתי, שכן המדינה לא מכירה באופן רשמי במקרי היעלמותם של פעוטות בני עולים חדשים, בעיקר מתימן, שארעו בין השנים 1948 ל-1954. ועדיין, השיח סביבם חוזר וצץ בכל פעם מחדש בשנים האחרונות. במסגרת הפרויקט המיוחד של ynet, מצטרף גרמה לאמנים בולטים מהעדה, שקוראים למדינה לחשוף את האמת. "הייתה לי אחות בשם שושי (חיסן). היא נעלמה לנו, וכשזה קרה ההורים שלי ודודיי מאוד פחדו שיחטפו אותי", מוסיף גרמה לגולל את סיפורו האישי. "אמרו שהייתי ילד יפה. נולדתי וגדלתי באוהל ושמרו עלי 24 שעות ביממה, כי כל הזמן חשבו שהולכים לחטוף גם אותי.

"אמרתי את זה לפני 18 שנה, אמרתי זאת בכנסת, לחברים, לאנשים ולשרים - אני מודה ומתוודה שאולי יש לי טיפה יותר מידע מאשר כל אדם אחר במדינה, ואני רוצה לומר שיש לי תחושה שהגענו עתה לשעת האמת", מסכם גרמה. "הפעם הדבר הזה ייפתח, למען ההורים שלנו, למען המשפחות שלנו, למען האנשים שכואבים את העוול הזה שנעשה לעדה - לא רק לעדה התימנית. יש גם ילדים אחרים שנעלמו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה